У статті досліджується проблема становлення і розвитку філософської ідеї Надлюдини,
створеної Фрідріхом Ніцше на естетичному ґрунті перехідної доби декадансу в діалектичним у
протиріччі пасивних і активних інтенції нігілізму глибоко закорінених у житті і творчості німецького
мислителя. З’ясовано, що естетична підоснова концепції Надлюдини дозволила філософу створену ним
нову антропологічну теорію винести поза рамки проблеми добра і зла.
Ключові слова: надлюдина, нігілізм, естетизм, декаданс, гуманізм, «хвороба віку», особистість,
філософська антропологія, раціоналізм, ірраціоналізм.
В статье исследуется проблема становления и развития философской идеи Сверхчеловека,
созданной Фридрихом Ницше на эстетическом грунте переходной эпохи декаданса в диалектическом
противоречии пассивных и активных интенций нигилизма, глубоко укоренённых в жизни и творчестве
немецкого писателя. Выяснено, что эстетическое основание концепции сверхчеловека позволило
философу созданную им новую антропологическую теорию вынести за рамки проблемы добра и зла.
Ключевые слова: сверхчеловек, нигилизм, эстетизм, декаданс, гуманизм, «болезнь века», личность,
философская антропология, рационализм, иррационализм.
In the article examines the problem of the formation and development of the philosophical idea of the
Superman, created by Friedrich Nietzsche on the aesthetic ground transitional era of decadence in the
dialectical contradiction of passive and active nihilism intentions, deeply rooted in the life and work of the
German writer. It was found that the aesthetic foundation of the concept of the superman allowed philosopher he
created a new anthropological theory to make the scope of the problem of good and evil.
Keywords: superman, nihilism, aestheticism, decadence, humanism, "the disease of the century", the personality,
philosophical anthropology, rationality, irrationality.