У статті здійснюється спроба запропонувати методику аналізу художнього конфлікту на
основі праць вчених-гуманітаріїв. Крім цього досліджується функціональне призначення міського
топосу на матеріалі драми-оперети В. Махно “Coney Island”. У роботі з’ясовується, що міський
топос служить засобом змалювання художніх характерів, стає передмовою розкриття художнього
конфлікту. Констатується, що за допомогою міського топосу письменник-драматург має змогу
змалювати три групи конфліктів: особистісний, міжособистісний і груповий.
Ключові слова: конфлікт, художній конфлікт, міський топос.
В статье предпринимается попытка предложить методику анализа художественного
конфликта на основе трудов ученых-гуманитариев. Помимо этого исследуется функциональное
назначение городского топоса на материале драмы-оперетты В. Махно “Coney Island”. В работе
выясняется, что городской топос служит средством изображения художественных характеров,
становится предисловием раскрытия художественного конфликта. Констатируется, что с
помощью городского топоса писатель-драматург имеет возможность изобразить три группы
конфликтов: личностный, межличностный и групповой.
Ключевые слова: конфликт, художественный конфликт, городской топос.
This article attempts to offer methods of analysis of conflict on the basis of artistic works
humanities scholars. Also investigated the functional purpose of urban Topos on the material of dramacomedy
V. Makhno “Coney Island”. The paper shows that the city serves as a means of topos artistic
depiction, is a foreword by disclosing the conflict of art. Ascertained that using urban topos writerplaywright
is able to describe three categories of conflicts: personal, interpersonal and group.
Keywords: conflict, conflict of art, city topos.