Дана стаття присвячена проблемі духовності в українському “химерному” романі. Автор
зосереджує увагу на аналізі української народної пісні як невичерпному джерелі та вияву
духовності народу, з’ясовує функціонально-стильові особливості застосування цього
фольклорного жанру в творчості О. Ільченка та Р. Федорова, аналізує духовні пріоритети села і
міста в “химерних романах”. Показаний негативний вплив міської культури на самобутню культуру
нації, яка живе повноцінно лише в духовному світі села.
Ключові слова: “химерний” роман, духовність, духовний простір, духовна культура,
народна пісня, пісенний образ.
Данная статья посвящена проблеме духовности в украинском “химерном ”романе. Автор
сосредотачивает внимание на анализе украинской народной песне как неисчерпаемом источнике
и проявлении духовности народа, выясняет функционально-стилистические особенности
применения этого фольклорного жанра в творчестве О. Ільченко и Р. Федорова, анализирует
духовные приоритеты села и города в “химерних” романах. Показанное негативное влияние
городской культуры на самобытную культуру нации, которая живет полноценно лишь в духовном
мире села.
Ключевые слова: “химерный” роман, духовность, духовное пространство, духовная
культура, народная песня, песенный образ.
This article is devoted to the problem of spirituality in Ukrainian “chimeric” novel. An author
concentrates attention on the analysis of the Ukrainian folk song as inexhaustible source and display of
spirituality of people finds out the functionally-stylish features of application of this folk-lore genre in
creation of A. Ilchenko, R. Fedorov, analyses spiritual priorities of village and city in “chimeric” novels. Rotined negative influence of city culture on the original culture of nation which lives valuable only in the
spiritual world of village.
Keywords: “chimeriс” novel, spirituality, spiritual space, spiritual culture, folk song, song
appearance.