Данная статья – попытка выявить “мифоцентристские” особенности русских
символистских исторических романов и пьес. Цель статьи – очертить комплекс проблем этих
жанровых образований, связанных с соотношением мифов (или их заменителей) и литературной
основы. Мифотворчество русских символистов – не столько интеллектуальная игра писателей,
сколько “вышивание” по канве традиционных мифологических сюжетов, иногда создание нового
мифа Новизна исследования заключается в подходе к русской символистской исторической
беллетристике романистике как к “новой мифологии”, “современным мифам”.
Дана стаття – спроба виявити “міфоцентристські” особливості російських символістських
історичних романів і п’єс. Мета статті – окреслити комплекс проблем цих жанрових утворень, які
пов’язани із співвідношенням міфів (або їх замінників) та літературної основи. Міфотворчість
російських символістів – не стільки інтелектуальна гра письменників, скільки “вишивання” по канві
традиційних міфологічних сюжетів. Новизна дослідження міститься у підході до російської
символістської історичної белетристики як до “нової міфології”, ”сучасних міфів”.
This article is an attempt to discover the “mythocentrical” peculiarities of Russian Symbolist historical novels and plays. The goal of the article is to define the complex of those genre’s problems,
connected with the myths’ (or their substitutes’) correlation with the literary basis. The myth-creation of
the Russian Symbolists is not only an intellectual game of the writers, but also “embroidery” on the basis
of traditional mythological subjects. The novelty of the investigation consists in the approach to the
Russian Symbolist historical novels as to some “new mythology”, “contemporary myths”.