У статті робиться спроба чіткої семантизації термінів “топос”, “локус”. Досліджуються
функції і художня цінність локусу кімнати у романі В. Підмогильного “Місто”. Локус кімнати
аналізується як складова лексико-семантичного поля концепту дім. Прослідковується кореляція
просторових образів дороги, міста і дому у хронотопній структурі роману. Увага зосереджується
на взаємозалежності замкненого простору кімнати і внутрішнього простору головного героя.
Ключові слова: локус, топос, хронотоп, внутрішній простір, локус кімнати.
В статье автором предпринимается попытка четко семантизировать термины “топос”,
“локус”. Исследуются функции и художественная ценность локуса комнаты в романе
В. Пидмогильного “Город”. Локус комнаты автор анализирует как составную лексико-
семантического поля концепта дом. Прослеживается корреляция пространственных образов
дороги (пути), города и дома в хронотопной структуре романа. Автор акцентирует внимание на
взаимозависимости замкнутого пространства комнаты и внутреннего пространства главного героя.
Ключевые слова: локус, топос, хронотоп, внутреннее пространство, локус комнаты.
In the article an attempt to give clear-cut definitions of the terms “topos” and “locus” is made.
The functioning and artistic value of the locus room in V. Pidmohylny’s novel “Misto” is investigated. The
locus room is analysed as a constituent of lexico-semantic field of the concept home. The correlation of
such spatial images as road, city and home within the spatiotemporal structure of the novel is traced. The main attention is centred on the interdependency of the enclosed space of the room and the main
character’s inner space.
Keywords: locus, topos, chronotope, inner space, room space.