У статті дослідницька увага приділяється проблемі естетичного погляду на творчий метод
українського письменника ХХ століття В. Підмогильного. Враховуючи критичні та теоретичні
міркування літературознавців минулої та сучасної доби, робиться спроба наукового дослідження
художніх випробовувань автора з позицій естетики нового реалізму. Для неореалістичних доказів
обрані “міські тексти” письменника, зокрема оповідання та повісті “Старець”, “Проблема хліба”,
“Собака”, “Військовий літун”, “Третя революція”, “Повість без назви”, роман “Місто”.
Ключові слова: новий реалізм, естетична система, образна структура.
В статье исследовательское внимание уделено проблеме эстетического решения
художественной организации в творчестве украинского писателя ХХ века В. Пидмогыльного.
В анализе используются критические и теоретические выводы литературоведов о поисках новых
форм творческой реализации писателя с позиций нового реализма. В качестве художественных
примеров нового реализма избраны “городские тексты” писателя: рассказы и повести “Старец”,
“Проблема хлеба”, “Собака”, “Военный летчик”, “Третья революция”, “Повесть без названия”,
роман “Город”.
Ключевые слова: новый реализм, эстетическая система, образная структура.
In article the research attention is given to a problem of the aesthetic decision of the art
organization in creativity of Ukrainian writer XX-th century of V. Pidmogilniy. In the analysis are used
critical and theoretical conclusions of literary critics about searches of new forms of creative realization
of the writer from positions of new realism. As the examples of new realism “city texts” writer are
selected: stories “Старец”, “the Problem of bread”, “Dog”, “the Military pilot”, “the Third revolution”, “the
Story without the name”, the novel “City”.
Keywords: new realism, aesthetic system, figurative structure.