The methods for solving the problems of transfer learning are reviewed from the point of view of solving the metalearning tasks. The concepts of metalearning, transfer learning, multi-task learning, inductive transfer and lifelong learning are given. A scheme for solving the metalearning problem using the inductive approach is proposed. Metalearning is a generalization of all previously solved problems. It gives a possibility to save resources and to use the existing experience in solving learning problems in an optimal way.
Мета. У статті поставлено завдання вивчити принципи трансферного навчання, щоб навчитися оптимально використовувати вхідні дані, а також порівняти такі поняття як трансферне навчання, трансферне перенесення, багатозадачне навчання, індуктивного переносу, індуктивне зміщення та метанавчання. В результаті планується розробити підхід до узагальнення результатів розв’язання попередніх завдань на основі принципів метанавчання та метамоделювання. Методи. Вивчаються методи машинного моделювання: метанавчання, трансферного навчання, індуктивного перенесення та індуктивного підходу. Результати. Проведено огляд методів розв’язання задачі трансферного навчання з точки зору розв’язання задачі метанавчання. Запропоновано схему розв’язання задачі метанавчання з використанням досвіду трансферного навчання. Метанавчання це узагальнення всіх розв’язаних раніше задач, яке дозволяє економити ресурси та оптимально використовувати наявний досвід ров’язання цих задач.
Цель. В статье поставлена задача изучить принципы трансферного обучения, чтобы научиться оптимально использовать исходные данные, а также сравнить такие понятия как трансферное обучение, трансферный перенос, индуктивный перенос, индуктивное смещение и метаобучение. В результате планируется разработать подход к обобщению результатов решения предыдущих задач на основе принципов метаобучения и метамоделирования. Методы. Изучаются методы машинного моделирования: метаобучение, трансферное обучение, индуктивный перенос и индуктивное моделирование. Результаты. Проведен обзор методов решения задач трансферного обучения с точки зрения решения задачи метаобучения. Метаобучение — это обобщение всех решенных ранее задач, которое позволяет экономить ресурсы и оптимально использовать имеющийся опыт решения задач обучения. Предложена схема решения задачи метаобучения с использованием индуктивного подхода.