Економічні реформи в Україні повинні бути спрямованими, перш за все, на підвищення ефективності виробництва, зріст його обсягів та максимальне використання ресурсів, якими володіє держава. Серед них, одним з важливіших є транзитно-транспортний потенціал нашої держави. Морські порти як прикінцеві пункти пропуску та відправки величезної кількості товарів, використовуються сьогодні у нас недостатньо ефективно. Однією з головних причин цього є законодавчо збережений ще за радянських часів за портовим господарством статус виключно державної власності на засоби виробництва. В той же час, фактично, в країні вже функціонує величезна кількість підприємств які займаються портовою перевалкою вантажів, тобто стивідорних компаній, які де-факто і де-юре є приватними. Виправити ситуацію, що склалася може спеціальний законодавчий акт – «Закон про порти». Проблема є у тому, яким, перш за все економічним критеріям він повинен відповідати.
Economical reforms in Ukraine must first of all be aimed at the increase of production effectiveness, growth of its volume and maximum use of resources available in our country. Among them one of the most important is a transit transportation potential of our state. Seaports as terminal points of pass and shipment of a great amount of goods are being used undereffectively today. One of the main reasons for that is a status of exclusively state ownership of production means legislatively secured for a harbour services as far back as from Soviet times. At the same time in fact there is already a big number of enterprises in the country which are occupied with port cargo handling – stevedoring companies that are de facto and de jure private. To improve the current situation will be able a special act of legislation «Ports Law». The problem is to which, mainly economical, criteria it should meet.