Предложена нетрадиционная компоновка бесконтактного двигателя магнитоэлектрического типа с постоянными магнитами на роторе и статоре. Особенность двигателя состоит в создании момента вращения без использования источника питания на большей части оборота ротора. Изложен принцип его работы. Построена и исследована двумерная модель магнитной системы двигателя, определены особенности его моментной характеристики, включающей зоны положительного и отрицательного моментов в пределах одного оборота ротора. Установлены соотношения между величинами вращающего и тормозного моментов и их зависимости от геометрии магнитной системы
Запропоновано нетрадиційне компонування безконтактного двигуна магнітоелектричного типу з постійними магнітами на роторі та статорі. Особливість двигуна полягає в створенні моменту обертання без використання джерела живлення на більшій частині оберту ротора. Викладено принцип його роботи. Побудовано і досліджено двовимірну модель магнітної системи двигуна, визначено особливості його моментної характеристики, що включає зони позитивного і негативного моментів у межах одного оберту ротора. Встановлено співвідношення між величинами обертального і гальмівного моментів та їх залежність від геометрії магнітної системи.
The nonconventional configuration of the contactless engine of magnetoelectric type with permanent magnets on the rotor and stator is offered. The feature of the engine consists in the fact that most of the turnover of the rotor torque is created without the use of the power supply. Set out how it works. Is constructed and is investigated two-dimensional model of magnetic system of the engine, the features it torque characteristic including zone of the positive and negative torques are determined within the limits of one revolution of a rotor. The ratio between the rotating and brake torques are established and their characteristics by varying the geometry of the magnetic circuit.