У статті досліджено особливості семантики та стилю волинської ікони «Успіння Богородиці» середини ХVІІ ст. зі збірки Національного музею народної архітектури і побуту України; проаналізовано шляхи формування іконографії ...
У статті простежено історію підготовки в 1923–1934 роках присвяченого пластичній спадщині Т. Шевченка восьмого тому Повного зібрання його творів. На основі літературних джерел і вперше введених у науковий обіг архівних ...
У статті зібрано, класифіковано та частково ідентифіковано різні види псевдонімного прикриття, якими користувалися автори журналу «Музика» в 1923–1927 pоках. Укладено словник псевдонімів, що є важливими кроком у формуванні ...
У статті висвітлюються питання, пов’язані зі становленням стилю визначного українського композитора Кирила Стеценка в галузі богослужбової творчості. Серед важливих аспектів, що вплинули на цей процес, – форми використання ...
Шевченковій ліриці властива константна серйозність вислову, зумовлена текстуальною стратегією сценічної мімікрії, що дає підстави вести мову про її театральні витоки та драматичні властивості.
Рецензія на монографію: Ясіновський Ю. Візантійська гимнографія і церковна монодія в українській рецепції ранньомодерного часу / Інститут українознавства ім. І. Крип’якевича НАН України. – Л., 2011. – 468 с. – (Історія ...
Публікація присвячена дослідженню ілюстративного ряду до Біблії та богослужбових книг Давньої Русі як послідовності зображальних мотивів, які у свідомості середньовічної людини були знаками певних есхатологічних змістів.
У статті вперше розкриваються провідні тенденції розвитку китайської музичної творчості та виконавства на духових інструментах. Вони висвітлені в їх зв’язках із найважливішими історичними й загальнокультурними процесами в Китаї.
У статті подано порівняльний аналіз синтезу мистецтв в естраді та шоу-бізнесі, окреслено пріоритети здійснення видовища в контексті сучасних медіа-технологій.
У статті розглянуто різні підходи балетмейстерів до впровадження елементів фольклорного танцю на балетній сцені; здійснено порівняльний аналіз балетмейстерських підходів на прикладі постановок балетів «Княгиня Ольга» (муз. ...
Ікона «Покрова Богородиці» (И–14) з колекції Національного художнього музею України впродовж півстоліття є об’єктом підвищеної уваги вітчизняних і закордонних дослідників, проте її конкретне місце походження залишалося не ...
Ознайомлення європейців із традиціями китайської культури й засвоєння її елементів привело до збагачення музичної мови, більшої витонченості й вишуканості, стало підґрунтям європейського модерну. Прослідковано впливи Сходу ...
У статті висвітлюється роль, яку відіграла природа Південного берега Криму в житті і творчому розвитку М. Мурашка та його учнів В. Андреєва й Г. Дядченка.
Стаття присвячена вивченню поглядів видатного німецького органолога К. Закса на українську бандуру як гібридний інструмент давньоіранського походження, що розглядається в контексті гібридних хордофонів Євразії І–ХVІ cт. ...
У статті розглянуто творчість скульптора й архітектора Леонарда Марконі (1835–1899) – засновника і одного з чільних представників львівської школи монументально-декоративної скульптури ХІХ ст.
У статті йдеться про творчу діяльність відомого українського оперного режисера, педагога, громадського діяча, художнього керівника Національної філармонії України Володимира Лукашева.
Публікація ознайомлює з рукописом спогадів про талановитого одеського художника Киріака Костянтиновича Костанді (1852–1921) його учня, відомого портретиста Бориса Ісаковича Егіза (1869– 1947).