Авторецензия на статьтю: Кораблев А. Криптография «Мертвых душ» (Поэма прочтения) / Александр Кораблев // Радуга. – 2009. –№ 8. – С. 103–131. Продолжение в №№ 9 и 10.
У статті йдеться про Гоголівські сюжети в творах Єкатеринбурзької школи новітньої драми, а саме Олега Богаєва та Ніколая Коляди. Гоголівський авантекст функціонує в межах новітньої російської драматургії – єкатеринбурзької ...
У статті йдеться про знайомство Гоголя з «Лествицею» Іоанна Синайського, про втілення образу «драбини» у його творчості; досліджуються перегуки «слів-повчань» Лествичника із зображенням характерів персонажів другого тому ...
У статті наводяться докази того, що Гоголь народився 19 березня, а не 20-го, як помилково вказано у метричній книзі, і відповідно святкувати день народження письменника ми повинні 1-го квітня за новим стилем.
Автор статті аналізує образи Лабіринтів і Минотаврів 20-30-х рр. XX ст. в ракурсі гоголівського слова, а саме інтертекстуальні діалоги Кафки, Білого, Набокова з творчістю Гоголя.
Статтю присвячено встановленню біографічних, національних, культурних корінь розуміння змісту концепту «мандрівник» у поемі М. В. Гоголя «Ганц Кюхельгартен» та типології героїв-мандрівників у творі.
Отзыв на сборник: Гоголевский вестник / под ред. В. А. Воропаева ; науч. совет РАН «История мировой культуры» ; [отв. ред. И. А. Виноградов.] – М. : Наука, 2007. – Вып. 1. – 397 с.
У статті розглянуто деякі невідомі до тепер складові з полемічної побудови М. В. Гоголем відповіді про «натуру» Чичикова від імені автора «Мертвих душ».
У статті розглядається тенденція накопичення символічних сенсів і тенденція наростання невизначеності в сюжеті «Мертвих душах» Гоголя. Виявляється взаємозв'язок символічної фінальної картини і комічної картини у фіналі ...
Деталізація зображуваного розглядається в статті як одна із характерних особливостей стилю письменника. Автор зосереджує увагу на звукових і кольорових деталях гоголівської поеми «Мертві душі» та на їх функціях у тексті ...