У статті особливу увагу звернено на діяльність Переяславського хлібозаводу в період становлення незалежної України та нових ринкових відносин в економіці держави від 90-х рр. ХХ ст. й до
початку 20-х рр. ХХІ ст. Нашим завданням було простежити хронологію формування асортимен-
ту продукції підприємства у вказаний період та дослідити шляхи реалізації хлібобулочних виробів.
Цей час був складним для підприємства через зміну форми власності та глибоку загальнодержавну
економічну кризу. Мета статті полягає в досліджені процесу формування асортименту хлібобулочної продукції та мережі її реалізації колективом Переяславського хлібозаводу в період формування незалежної Української держави. Наукова новизна полягає в системному та послідовному
висвітленні процесу формування асортименту хлібобулочної продукції Переяславського хлібозаводу
та організації шляхів її реалізації в досліджуваний період. Уведена до наукового обігу інформація,
допомагає суттєво доповнити історію цього підприємства. Методи дослідження. Застосовані
методи аналізу, систематизації, узагальнення матеріалів архівного відділу Переяславської міської
ради, місцевої газети «Вісник Переяславщини» та спогадів респондентів.
Висновки. Встановлено, що в досліджуваний період освоєно виробництво більш як 50-ти видів
хлібобулочної продукції. На початок 20-х рр. ХХІ ст. асортимент Переяславського хлібозаводу налічував 38 видів продукції. Вироби ТОВ «Миза» реалізують в Києві, Черкасах, найближчих населених пунктах сусідніх областей. Підприємство змогло утримати фінансову стабільність під час тривалого карантину через поширення СOVIDу, продовжило випуск продукції та її реалізацію через торговельну мережу.
The article pays special attention to activities of the Pereyaslav bakery during the period of the formation
of independent Ukraine and the formation of new market relations in stateʼs economy from the 90s of
the 20th c. and to the early 20s of the 21th c. Our task was to trace the chronology of the formation of company
ʼs product range during this period and to investigate ways of selling bakery products. This time was
difficult for the enterprise due to a change in the form of ownership and the deep nationwide economic crisis.
The purpose of the article is to research the process of forming the assortment of bakery products and
the network of its sale by the staff of the Pereyaslav bakery during the formation of the independent Ukrainian
state. The scientific novelty consists in the systematic and consistent coverage of the process of forming
the assortment of bread products of the Pereyaslav bakery and the organization of the ways of its sale
during the study period. The information introduced into scientific circulation helps to significantly supplement
the history of this enterprise. Research methods. During the research, the methods of analysis, systematization,
and generalization of the materials of the archival department of the Pereyaslav city council,
the local newspaper «Pereyaslavshchyna bulletin» and the memories of the respondents were applied.
Conclusions. It was established that during the research period the production of more than 50 types
of bakery products was mastered. At the beginning of the 20s of the 21th c. the assortment of Pereyaslav bakery
included 38 types of products. The products of the «Myza» LLC are sold in Kyiv, Cherkassy, and the
nearest settlements of neighboring regions. The company was able to maintain financial stability during
the long quarantine due to the spread of the COVID-19, continued production and sales through the trade
network.