У статті здійснено порівняльний огляд основних тенденцій розвитку літератури для дітей та
юнацтва в Україні та Німеччині впродовж ХХ–ХХІ ст., акцентовано увагу на зміні культурних
ідентичностей та, відповідно, вимог до творення сучасного міжнародного канону дитячої
літератури; систематизовано наукові праці, які розширюють дослідницьке та полемічне поле в
процесі канонізації сучасної літератури для дітей та юнацтва.
The article presents a comparative review of the main tendencies in the development of literature for
children and youth in Ukraine and Germany in the 20th–21st centuries; the focus is on the changes in
the cultural identities and, consequently, on requirements for the creation of a new modern international
canon of children’s literature; scientific works extending the research and polemic field in the process
of canonization of modern literature for children and youth have been systematized.
В данной статье осуществлен сравнительный обзор основных
тенденций в развитии литературы для детей и юношества в
Украине и Германии в ХХ–ХХI вв., акцентировано внимание
на изменении культурных идентичностей и, соответственно,
требований к созданию современного международного канона
детской литературы; систематизированы научные работы,
которые расширяют исследовательское и полемическое поле
в процессе канонизации современной литературы для детей
и юношества.