Дано аналіз сучасних гравіметрів, які застосовуються при проведенні авіаційних гравіметричних робіт та найперспективніших наукових розробок. Запропоновано новий двоканальний ємнісний гравіметр (ДЄГ) з використанням мікроелектромеханічної системи (МЕМС) автоматизованої авіаційної гравіметричної системи (АГС). Обґрунтовано актуальність досліджень, можливість та доцільність використання ДЄГ у якості гравіметра АГС. Проведено аналіз літературних джерел у галузях сучасної авіаційної гравіметрії та МЕМС технологій у приладобудуванні. Описано конструкцію та принцип роботи запропонованого МЕМС ДЄГ, розроблено структурну схему. Поточнено значення коефіцієнта пружності підвісу складної форми. Розглянуто можливість та доцільність використання нейромережевого підходу в задачах розробки алгоритмів функціонування АГС із новим ДЄГ.
Проанализированы современные гравиметры, используемые при проведении авиационных гравиметрических работ и перспективных научных разработок. Предложен новый двухканальный емкостной гравиметр (ДЕГ) с использованием микроэлектромеханической системы (МЭМС) автоматизированной авиационной гравиметрической системы (АГС). Обоснована актуальность исследований, возможность и целесообразность использования нового ДЕГ в качестве гравиметра АГС. Дан анализ литературных источников в области современной авиационной гравиметрии и МЭМС-технологий в приборостроении. Описаны конструкция и принцип работы предлагаемого МЭМС ДЕГ, разработана структурная схема. Уточнено значение коэффициента упругости подвеса сложной формы. Рассмотрена возможность и целесообразность использования нейросетевого подхода в задачах разработки алгоритмов функционирования АГС с новым ДЕГ.
Modern gravimeters used in conducting aviation gravimetric works and promising scientific developments have been analyzed. The article is devoted to the study of a new dual-channel capacitive gravimeter (DCG) using the microelectromechanic system (MEMS) of the automated aviation gravimetric system (AGS). The paper substantiates the relevance of the research, the feasibility of the use of the newMEMSDCG as an DGS gravimeter. The analysis of literary sources in the field of modern aviation gravimetry and MEMS technologies in instrument making is carried out. The design and principle of the proposed MEMS DCG are described, a structural scheme is developed. The value of the coefficient of elasticity of the suspension of a complex form is specified. The possibility and expediency of the use of the neural network approach in the problems of developing algorithms for the functioning of the AGS with the new DCG is considered.