Сформулирована задача исследования параметрической чувствительности целевого функционала – дальности полёта – как одного из показателей эффективности управляемого ракетного объекта (УРО) к отклонениям проектных параметров, параметров траектории, отдельных требований тактико-технического задания и конструктивных факторов (далее исследуемых параметров) от номинальных значений. Проведены исследования и сделана оценка влияния вариаций исследуемых параметров на целевой функционал, определены диапазоны, в которых эти вариации не оказывают существенного влияния на эффективность выполнения целевой задачи. Предложенная классификация исследуемых параметров по степени их влияния на целевой функционал позволяет выработать требования к точности реализации этих параметров на конкретном варианте УРО. Методика оценки параметрической чувствительности может использоваться при разработке методов оптимизации, применяемых на начальном этапе проектирования объектов ракетно-космической техники.
Сформульовано задачу дослідження параметричної чутливості цільового функціоналу – дальності польоту – як одного з показників ефективності керованого ракетного об'єкта (КРО) щодо відхилень проектних параметрів, параметрів траєкторії, окремих вимог тактико-технічного завдання і конструктивних факторів (далі досліджуваних параметрів) від номінальних значень. Проведено дослідження та зроблено оцінку впливу варіацій досліджуваних параметрів на цільовий функціонал, визначені діапазони, в яких ці варіації не роблять істотного впливу на ефективність виконання цільового завдання. Запропонована класифікація параметрів, які досліджуються за ступенем їх впливу на цільовий функціонал, що дозволяє виробити вимоги до точності реалізації цих параметрів для конкретного варіанту КРО. Методика оцінки параметричної чутливості може використовуватися при розробці методів оптимізації, що застосовуються на початковому етапі проектування об'єктів ракетно-космічної техніки.
The problem of the study of the parametric sensitivity of the target-oriented functional – the flight distance – as one of the efficiency factors of the controlled rocket to the deviation of the design and trajectory parameters, the certain requirements of tactical and technical specifications and the design factors (hereafter referred to as ”the investigated parameters”) from their nominal values is formulated. Studies have been made, and the effects of variations in the investigated parameters on the target-oriented functional have been evaluated. The ranges in which these variations do not exert a considerable influence on the efficiency of the target-oriented task realization have been determined. The proposed classification of the investigated parameters according to the extent of their influence on the target –oriented functional can develop the requirements for an accuracy of these parameters using a concrete example of the controlled rocket object. The developed method of the assessment of the parametric sensitivity can be used to develop the efficient methods of the optimization applicable to the initial design of products of rocket and space technology.