У статті розглядається твір А.Мальро “Антимемуари” у зв’язку з жанром “автофікшн” та з огляду на
згадку прізвища Мальро як “відомого міфомана” в романі сучасного культового французького письменника
Ф.Бегбедера “Романтичний егоїст”, що служить імітацією форми автофікшн. Показано, що хоча формально
“Антимемуари” Мальро можна зарахувати до цього жанру, проте ідейний фокус твору спрямований не
на вигадування себе та постмодерністську гру з текстом заради гри, що властиво більшості зразків
сучасного жанру автофікшн. Поетика “Антимемуарів” навпаки спрямована на подолання егоцентричного
характеру мемуарної літератури сповідального типу та антропоцентричного характеру європейської
This article is centred on the problematic relation of Antimemoirs by Andre Malraux to the autofiction
genre. To substantiate his position, the author of the article alludes to the modern French writer F.Begbeder’s
mentioning Malraux as a “prominent mythmaker” in his novel “Romantic egotist”, which in its turn is an
autofiction, this work is neither focused upon the invention of the narrator’s own self, nor it is an example
of a postmodern-like play with texts for its own sake, which is characteristic of the most of today’s
memoirs as well as to the anthropocentrism of the European literature. Therefore it is used as a means of
questioning the fate of the European culture in general.
В статье рассматривается произведение А.Мальро “Антимемуары” в связи с жанром “автофикшн” на
основании упоминания имени Мальро как “известного мифомана” в романе современного культового
писателя Ф.Бегбедера “Романтический эгоист”, который как раз и является иммитацией формы автофикшн.
Показано, что хотя формально “Антимемуары” Мальро можно отнести к этому жанру, однако идейный
фокус этого произведения расположен не на выдумывании себя и постмодернистской игре с текстом ради
игры, свойственной большинству проявлений жанра автофикшн. Поэтика “Антимемуаров”, наоборот,
направленна на преодоление эгоцентрического характера мемуарной литературы исповедального типа и
антропоцентричного характера европейской литературы как таковой и является способом задать вопрос о
судьбе западной культуры вообще.