Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

“Антимемуари” versus “автофікшн” (Роздуми про “Антимемуари” Андре Мальро на тлі сучасних літературних тенденцій)

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Лук’яненко (Тимощук), Я.
dc.date.accessioned 2018-03-19T16:47:22Z
dc.date.available 2018-03-19T16:47:22Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation “Антимемуари” versus “автофікшн” (Роздуми про “Антимемуари” Андре Мальро на тлі сучасних літературних тенденцій) / Я. Лук’яненко (Тимощук) // Слово і Час. — 2008. — № 1. — С. 62-67. — Бібліогр.: 5 назв. — укp. uk_UA
dc.identifier.issn 0236-1477
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/131303
dc.description.abstract У статті розглядається твір А.Мальро “Антимемуари” у зв’язку з жанром “автофікшн” та з огляду на згадку прізвища Мальро як “відомого міфомана” в романі сучасного культового французького письменника Ф.Бегбедера “Романтичний егоїст”, що служить імітацією форми автофікшн. Показано, що хоча формально “Антимемуари” Мальро можна зарахувати до цього жанру, проте ідейний фокус твору спрямований не на вигадування себе та постмодерністську гру з текстом заради гри, що властиво більшості зразків сучасного жанру автофікшн. Поетика “Антимемуарів” навпаки спрямована на подолання егоцентричного характеру мемуарної літератури сповідального типу та антропоцентричного характеру європейської uk_UA
dc.description.abstract This article is centred on the problematic relation of Antimemoirs by Andre Malraux to the autofiction genre. To substantiate his position, the author of the article alludes to the modern French writer F.Begbeder’s mentioning Malraux as a “prominent mythmaker” in his novel “Romantic egotist”, which in its turn is an autofiction, this work is neither focused upon the invention of the narrator’s own self, nor it is an example of a postmodern-like play with texts for its own sake, which is characteristic of the most of today’s memoirs as well as to the anthropocentrism of the European literature. Therefore it is used as a means of questioning the fate of the European culture in general. uk_UA
dc.description.abstract В статье рассматривается произведение А.Мальро “Антимемуары” в связи с жанром “автофикшн” на основании упоминания имени Мальро как “известного мифомана” в романе современного культового писателя Ф.Бегбедера “Романтический эгоист”, который как раз и является иммитацией формы автофикшн. Показано, что хотя формально “Антимемуары” Мальро можно отнести к этому жанру, однако идейный фокус этого произведения расположен не на выдумывании себя и постмодернистской игре с текстом ради игры, свойственной большинству проявлений жанра автофикшн. Поэтика “Антимемуаров”, наоборот, направленна на преодоление эгоцентрического характера мемуарной литературы исповедального типа и антропоцентричного характера европейской литературы как таковой и является способом задать вопрос о судьбе западной культуры вообще. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Слово і Час
dc.subject Зарубіжна література uk_UA
dc.title “Антимемуари” versus “автофікшн” (Роздуми про “Антимемуари” Андре Мальро на тлі сучасних літературних тенденцій) uk_UA
dc.title.alternative Antimemoirs versus “autofiction” (Andre Malraux’s Antimemoirs in the context of some actual literary trends) uk_UA
dc.title.alternative “Антимемуары” versus “автофикшн” (Размышления об “Антимемуарах” Андре Мальро на фоне современных литературных тенденций) uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис