Одна з найпопулярніших тем періоду раннього модернізму – тема смерті. Саме феномен смерті
створює таку межову ситуацію, у дискурсі якої можна спостерігати зміни в системі цінностей як окремої
людини, так і цілої епохи. У запропонованій у статті класифікації розглядаються три типи смерті залежно
від тих чи тих естетичних парадигм європейського мистецтва – смерть позитивістська, або освоєна;
смерть романтична; смерть модерністична, або ж дика. У творчості молодомузівців тема смерті найбільше
висвітлена в поезії П.Карманського та прозі М.Яцкова.
One of the most popular themes of early modernism was the theme of death. It is the phenomenon of death
that causes borderline situations, thus marking the important changes in the system of values, either of an
individual or of the epoch as a whole. In this article we classify the aesthetic approaches to death into three
major types: the positivistic death, the romantic death and the modernistic death. Each of these types is
peculiar to a certain cultural period. Among the members of “Moloda Musa”-group the theme of death was
most frequently mentioned in the poetry of P.Karmansky and in the prose of M.Yatskiv.
Одной из самых популярных тем периода раннего модернизма является тема смерти. Поскольку именно
феномен смерти создает такую граничную ситуацию, в дискурсе которой можно увидеть изменения в
системе ценностей как отдельного человека, так и целой эпохи. В предлагаемой в статье классификации
рассматриваются три вида смерти в зависимости от тех или иных эстетических парадигм в европейском
искусстве – смерть позитивистская, или освоенная смерть; смерть романтическая; смерть модернистская,
или дикая. В творчестве поэтов и писателей “Молодой Музы” тема смерти наиболее прописана в поэзии
П.Карманского и прозе М.Яцкова.