Досліджено характеристики жаростійкості при температурі 1100 °С порошкових кобальтових сплавів, розроблених для захисту бандажних полиць робочих лопаток ГТД від зношування. Сплави отримані методом гарячого пресування порошків кобальту, хрому, алюмінію, заліза, карбіду ніобію або титану з вмістом карбідів в межах від 30 до 70 %
(об.). Встановлено, що сплави з карбідом титану переважають за жаростійкістю сплави з карбідом ніобію. Суттєвим
фактором, який впливає на жаростійкість сплавів, є пористість: з її збільшенням показники знижуються незалежно
від виду та вмісту карбіду. Встановлено оптимальний склад порошкових жаростійких сплавів з карбідом титану з
температурою плавлення, вищою за 1300 °С, для застосування в авіаційному двигунобудуванні.
Исследованы характеристики жаростойкости при температуре 1100 °С порошковых кобальтовых сплавов, разработанных для защиты бандажных полок рабочих лопаток ГТД от износа. Сплавы получены методом горячего прессования порошков кобальта, хрома, алюминия,
железа, карбида ниобия или титана с содержанием карбидов в пределах от 30 до 70 % (об.). Установлено, что
сплавы с карбидом титана превосходят по жаростойкости сплавы с карбидом ниобия. Существенным фактором,
влияющим на жаростойкость сплавов, является пористость: с ее увеличением показатели снижаются независимо от вида и содержания карбида. Установлен оптимальный состав порошковых жаростойких сплавов с карбидом титана с температурой плавления выше 1300 °С для применения в авиационном двигателестроении.
The characteristics of heat-resistance of powder cobalt alloys
at 1100 °C were investigated. These alloys were developed
for the protection of workers banding shelves GTE blades from
wear. The alloys were prepared by hot pressing powders of cobalt,
chromium, aluminum, iron and niobium or titanium carbides.
The values of heat resistance alloys containing carbides
between 30 and 70% (vol.) depend on the type made of carbide
alloys: alloys with titanium carbide superior in heat-resistant
alloy of niobium carbide. The most significant factor
affecting on the heat-resistant alloys, is porosity: with its increase
the parameters decline regardless of the type and content
of carbide. The optimum composition of powder heat resisting
alloys of titanium carbide with a melting point above 1300 °C were determined for use in the aircraft engine.