У статті проаналізовано функції флористичнох символіки та кольоропису у п’єсі Ж. Жене
“Покоївки”. Використання багатозначності символізму флористики і кольору підпорядковане
основній меті художньої творчості Ж. Жене – надати вбивству вигляду священного дійства, своєрідного прадавнього ініціаційного ритуалу. Флористична символіка (символи абстрактної
квітки, троянди, липи, гладіолуса) відіграє переважно характерологічну та орнаментальну функції,
тоді як архітипічний кольоропис – метафоричну і розмежувальну.
Ключові слова: символ, ритуал, квітка, кольоропис, функція.
В статье проанализированы основные функции флористической символики и колористики
в пьесе Ж. Жене “Служанки”. Использование многозначности символизма флористики и цвета
служит основному стремлению художественного творчества Ж. Жене – придать убийству облик
священнодействия, своеобразного древнего инициационного ритуала. Флористическая
символика (символы абстрактного цветка, розы, липы, гладиолуса) выполняет чаще всего
характерологическую и орнаментальную функции, тогда как архитипическая колористика –
метафорическую и разграничительную.
Ключевые слова: символ, ритуал, цветок, цвет, функция.
The functions of floristic symbols and colour are analyzed in the play “The servants” by J. Jénet.
The use of many floristic symbols depends on J. Jénet’s main purpose to give a look of sacral action or
a look of original ancient initiational ritual to murder. The floristic symbols (symbols of an abstract flower,
rose, lime-tree) play mainly characterologic and ornamental functions while archetypic colour plays
metaphoric and demarcating function.
Keywords: symbol, ritual, flower, colour, function.