Дана стаття присвячена дослідженню способів вирішення просторової дихотомії
“місто / село” у художній прозі трьох представників донбаського офіційного літературного процесу
1950–1980-х рр.: Павла Байдебури, Микити Чернявського та Івана Костирі. У результаті було
виділено три основні тенденції співвідношення міста і села у цих художніх текстах: піднесення та
абсолютизація міста; негація міста; спроба об’єднання міста і села у єдиний духовний простір. Ключові слова: соцреалістичний період, канон, комплекс меншовартісності, традиція,
духовність.
Данная статья посвящена исследованию способов решения пространственной дихотомии
“город / село” в художественной прозе трёх представителей донбасского официального
литературного процесса 1950–1980-х гг.: Павла Байдебуры, Никиты Чернявского и
Ивана Костыри. В результате было выделено три основные тенденции соотношения города и
села в этих художественных текстах: абсолютизация города, негация города, попытка
объединения города и села в единое духовное пространство.
Ключевые слова: соцреалистический период, канон, комплекс неполноценности,
традиция, духовность.
Given article is devoted to research of ways of the decision of spatial opposition “city / village” in
art prose of three representatives of the Donbass official literary process 1950–1980 years:
Paul Bajdebury, Nikita Chernyavsky and Ivan Kostyri. It has been as a result allocated three basic
tendencies of a parity of city and village in these art texts: absolutization of city, denying of city, attempt
of association of city and village in unique spiritual space.
Keywords: period of socrealizm, canon, complex of inferiority, tradition, spirituality.