Стаття присвячена особливостям втілення топонімів придніпровського краю в романі
Олеся Гончара “Собор”. Тут розкрито природу топографічних посилань у романі “Собор”,
з’ясовано їх роль у певному контексті, розглянуто особливості творчої переробки географічних
назв автором, їх значення в побудові твору. Ми також приділили увагу деяким іншим творам
письменника, написаним на місцевому матеріалі. Стаття становить інтерес для дослідників
творчості Олеся Гончара та краєзнавців українського Придніпров’я.
Ключові слова: топонімія, історичний контекст, краєзнавство, просторово-часова ознака,
публіцистичність.
Статья посвящена особенностям воплощения топонимов приднепровского края в романе
Олеся Гончара “Собор”. Здесь раскрыта природа топографических ссылок в романе “Собор”,
выяснена их роль в определенном контексте. Рассмотрены особенности творческой переработки
географических названий автором, их значение в построении произведения. Мы также уделили
внимание некоторым другим произведениям писателя, созданным на местном материале.
Статья представляет интерес для исследователей творчества Олеся Гончара, для краеведов
украинского Приднепровья.
Ключевые слова: топонимия, исторический контекст, краеведение, пространственно-
временной признак, публицистичность.
The article deals with features of an embodiment of toponymy of territory near the river Dnieper
in Oles Gonchar’s novel “The Cathedral”. Here the essence of topographical links in the novel “The
Cathedral” is opened. The role of it in a certain context is found out. Features of creative processing of
place names by the author, value of it in work composition are considered. We have paid attention also
to some other works created on a local material of the writer. This article is interesting for researchers of
Oles Gonchar’s works and regional specialists of the Ukrainian Prydniprovya.
Keywords: toponymy, historical context, study of local lore, spatial-time attribute, actual
contemporary problematics.