У статті досліджується літературознавча концепція оригінального критика 20–30-х років
ХХ століття Дмитра Донцова. Зокрема, визначаються терміни “вічний образ” та “вічна ідея” в
рецепції науковця. В основі “вічної ідеї” – філософсько-інтелектуальне, світоглядне мислення
митця. Доводиться, що у статті “Криве дзеркало нашої літератури” можна виокремити сукупність
таких “вічних ідей”: художньої (створеної на основі літературного твору), біблійної, античної,
філософської, історичної.
Ключові слова: “вічний образ”, “вічна ідея”, рецепція.
В статье исследуется литературоведческая концепция оригинального критика 20–30-х
годов ХХ столетия Дмитрия Донцова. Например, в рецепции ученого рассматриваются термины
“вечный образ” и “вечная идея”. В основе “вечной идеи” – философско-интеллектуальное
мышление мастера. Автор публикации доказывает, что в статье “Кривое зеркало нашей
литературы” можно выделить комплекс таких литературоведческих “вечных идей”:
художественной; основанной на Библийном сюжете; античной; философской; исторической.
Ключевые слова: “вечный образ”, “вечная идея”, рецепция.
The conseption of Dmitro Dontsov, the original critic of 20–30s of 20 cent. in being researched
in the article. The terms “eternal image” and “eternal idea” are specified in scientist’s conception. The
term “eternal idea” is based on the philosophic thinking of the artist. It is stated here that the
combination of “eternal ideas” are specified in the article “The Crooked mirror of our literature”.
Keywords: eternow, rlasing image, tandpoint.