Останніми роками по ряду об’єктив них причин (упровадження нових інтенсивних технологій водіння потягів, скорочення чисельності працівників локомотивних бригад) рівень виробничого (трудовий) навантаження (трудове навантаження кількісна характеристика праці, що включає одночасну оцінку його тривалості і інтенсивності) на машиністів і помічників істотно збільшився. Необхідна розробка принципово нових підходів і вживання сучасних технічних засобів, здійснення контролю працездатності і функціонального полягання працівників локомотивних бригад безпосередньо в процесі виробничої діяльності. У основі прийнятої на залізничному транспорті Росії способі контролю рівня пильнування машиніста використовується безперервна реєстрація і аналіз фізіологічного показника електродермальної реакції. Реалізація його здійснена в телеметричній системі контролю рівня пильнування (ТСКРП). Як показали виконані дослідження, найнесприятливіші зміни показників функціонального стану і працездатності були зареєстровані в серії досліджень при вживанні ТСКРП з діючим алгоритмом. Як найкращі результати одержані для ТСКРП з «дружнім» алгоритмом. Результати досліджень без вживання ТСКРП мали проміжні значення.
At the last years a numbe of the objective reasons (introduction of new intensive technologies of the trains driving, reduction of locomotive brigades workers number) a level of labour loading (labour loading the quantitative characteristic of work including a simultaneous estimation of its duration and intensity on engine drivers and their assistants has essentially increased. Development of essentially new approaches and applications of modern means, control of serviceability and a functional condition of locomotive brigades’ workers is necessary directly during industrial activity. In the basis of the Russia accepted on a railway transportation a way of the control of a wakefulness level of engine driver continuous registration and the analysis of a physiological parameter electrodermal reactions is used. Realization of it is carried out in the telemeter monitoring system of a wakefulness level of (ТSCWED). As have shown the executed researches, the most adverse changes of parameters of a functional condition and serviceability have been registered in a series of researches at application ТСКБМ with working algorithm. The best results are received for ТСКБМ with “friendly” algorithm. Results of researches without application ТСКБМ had intermediate values.