Визначено головні системи функціонування інтелектуальної економіки, які є взаємопов’язаними та важливими. Об’єднувальною ідеєю складної системи постає твердження, що базується на використанні інформації та знань. Кожна система окремо, як і міжсистемна взаємодія, мають внутрішню єдність протиріч. Саме ця єдність протиріч і є дельтою прогресу. Об’єднувальним елементом взаємодіючих систем є людина та мета. Усі групи складових постіндустріальної інтелектуальної економіки об’єднані єдиним об’єктом діяльності (творчий процес, знання) і мають різні предмети діяльності. Ось чому є необхідність проведення комплексних системних досліджень з у,рахуванням наявності як єдиного об’єкта, так і різних предметів діяльності зі своїми особливостями їх функціонування.
Объединяющей идеей сложной системы выступает утверждение, основанное на использовании информации и знаний. Как каждая система по отдельности, так и межсистемные взаимодействия имеют внутреннее единство противоречий. Именно это единство противоречий и является дельтой прогресса. Объединяющим элементом взаимодействующих систем является человек и цель. Все группы составляющих интеллектуальной постиндустриальной экономики объединены единым объектом деятельности (творческий процесс, знания) и имеют различные предметы деятельности. Это формирует необходимость проведения комплексных исследований с учетом наличия как единого объекта, так и различных предметов деятельности со своими особенностями их функционирования.
The unifying idea of a complex system is a statement based on the use of information and knowledge. Both of each system individually and interconnections have an internal unity of contradictions. This is the unity of contradictions that is a “delta” of progress. The unifying elements of interacting systems are human and goal. All groups of components of the intellectual and post-industrial economy are united by a single object of activity (creative process, knowledge) and have various subjects of activity. For this reason, there is a need for comprehensive research, consider the presence of a single object, as well as various subjects of activity with their own characteristics of their functioning.