Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Куліш і чорт: демонічні підтексти ранніх комедій драматурга

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Стех, М.Р.
dc.date.accessioned 2018-05-18T15:35:08Z
dc.date.available 2018-05-18T15:35:08Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Куліш і чорт: демонічні підтексти ранніх комедій драматурга / М.Р. Стех // Слово і Час. — 2009. — № 5. — С. 3-23. — Бібліогр.: 36 назв. — укp. uk_UA
dc.identifier.issn 0236-1477
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/133044
dc.description.abstract На основі аналізу інтертекстуальних елементів, які поєднують ранні комедії Миколи Куліша “Отак загинув Гуска” та “Хулій Хурина” із творчістю Миколи Гоголя, Володимира Винниченка, М.Булґакова, І.Еренбурґа й інших авторів, стаття обговорює наявні в п’єсах демонічні мотиви та підтексти, які вписують творчість М. Куліша в ширший комплекс творчих шукань провідних представників російської та української літератур початку XX ст., твори яких, попри позірний суспільно-заанґажований тон, не вміщувалися в рамки марксистської класової теорії, а промовляли мовою релігії або неканонізованої містики. uk_UA
dc.description.abstract Based on the analysis of intertextual motifs that link Mykola Kulish’s early comedies, “Thus Huska Perished” and “Khuliy Khuryna”, with the works by Nikolai Gogol, Volodymyr Vynnychenko, Mikhail Bulgakov, llya Ehrenburg, and other writers, this paper discusses demonic elements woven into the fabric of Kulish’s plays. These motifs and subtexts reveal the relevance of Kulish’s plays within the wider context of works by leading early 20th-century Russian and Ukrainian writers who, in spite of their apparent socially engaged tone, did not fit into the framework of the Marxist class theory and used the language of religion or non-canonized mysticism. uk_UA
dc.description.abstract На основе анализа интертекстуальних элементов, которые объединяют ранние комедии Миколы Кулиша “Так погиб Гуска” и “Хулий Хурина” с творчеством М.Гоголя, В.Винниченко, М.Булгакова, И.Эренбурга и других авторов, в статье обсуждаются наявные в пьесах демонические мотивы и подтексты, вписывающие творчество М.Кулиша в более широкий комплекс творческих поисков ведущих представителей русской и украинской литератур начала XX ст., произведения которых, несмотря на вроде бы общественно-заангажованый тон, не вмещались в рамки марксистской классовой теории, а говорили языком религии или неканонизированной мистики. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Слово і Час
dc.subject ХХ століття uk_UA
dc.title Куліш і чорт: демонічні підтексти ранніх комедій драматурга uk_UA
dc.title.alternative Kulish and the devil: Demonic subtexts in Mykola Kulish’s early comedies uk_UA
dc.title.alternative Кулиш и черт: демонические подтексты ранних комедий драматурга uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис