Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Художньо-естетична концепція журналу “Бжола” в контексті зародження української модерністської критики

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Бартко, О.
dc.date.accessioned 2018-04-09T14:58:05Z
dc.date.available 2018-04-09T14:58:05Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Художньо-естетична концепція журналу “Бжола” в контексті зародження української модерністської критики / О. Бартко // Слово і Час. — 2008. — № 11. — С. 3-13. — Бібліогр.: 19 назв. — укp. uk_UA
dc.identifier.issn 0236-1477
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/132022
dc.description.abstract Розглянуто культурософську та художню концепцію видання, яке стояло біля витоків української модерністської літературної критики. Доведено, що на сторінках “Бжоли” послідовно розроблялася філософсько-естетична проблематика, типова для модерністських видань початку ХХ століття. Автори журналу неодноразово торкалися питання взаємозв’язку індивідуальності й суспільства, вождя і юрби, намагалися з’ясувати суть модернізму у філософії і літературі, зверталися до філософії Ф.Ніцше і його попередників, аналізували характер новочасного індивідуалізму, проблему вибору і свободи як у загальнофілософському, так і в творчому вимірі. uk_UA
dc.description.abstract This article explores the culturosophic and aesthetic conceptions underlying the “Bdzhola” magazine, an edition, which proved to be one of the decisive spurs to the Ukrainian modernist literary criticism’s formation. The author of the essay argues that the magazine was regularly involved into philosophical and aesthetic discussions common to all of the modernist periodicals at the turn of the 20th century. The correspondents of “Bdzhola” frequently reflected upon the relations between individuals and society, between the leader and the crowd, in attempt to define the kernel modernist elements in philosophy and literature, first and foremost in the philosophical systems of Nietzsche and his predecessors, to outline the profile of modern individualism in its relations with egoism, altruism, anarchism and humanism, and also to comprehend the specifics of choice and freedom in philosophical and literary writing practices. uk_UA
dc.description.abstract Рассматривается культурософская и художественная концепция издания, стоявшего у истоков украинской модернистской литературной критики. Доказано, что на страницах “Бжолы” последовательно разрабатывалась философско-эстетическая проблематика, типичная для модернистских изданий начала ХХ века. Авторы журнала поднимали вопросы взаимоотношений индивидуальности и общества, вождя и толпы, пытались выяснить суть модернизма в философии и литературе, обращались к философии Ф.Ницше и его предшественников, анализировали характер новейшего индивидуализма, проблему выбора и свободы как в общефилософском, так и в творческом измерении. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Слово і Час
dc.subject ХХ століття uk_UA
dc.title Художньо-естетична концепція журналу “Бжола” в контексті зародження української модерністської критики uk_UA
dc.title.alternative The aesthetic conception of “Bdzhola” (“The Bee”) magazine against a background of Ukrainian modernist criticism uk_UA
dc.title.alternative Художественно-эстетическая концепция журнала “Бжола” в контексте зарождения украинской модернистской критики uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис