Вперше стаття присвячена історії та особливостям сницарсько-малярського
облаштування двох монастирських церков
Вознесіння та Переображення Господнього. Візитація
1760 року описує розміщений на північний схід від м. Рогатина жіночий монастирський комплекс та фіксує існуючу
власність. Збережена в с. Надрічне (колись — Дрищів)
Бережанського р-ну монастирська церква Переображення
Господнього з іконостасом та престолами є основним
об’єктом дослідження. Проведений аналіз художньо-стильових особливостей збережених пам’яток підводить до
сміливих припущень їх авторської приналежності.
In the article for the first time have been considered some problems
of history and peculiarities in carved iconographic finishing
of Our Lord’s Ascension and Transfiguration Churches. Visitatios
of 1760 had described women’s monastery complex northwestward
from Rohatyn and enumerated convent property. Survived
in the village of Nadrichne (previously known as Dryszczów
) convent church of Our Lord’s Transfiguration with iconostasis
and altar table has been the main object of research. Analysis
of art-stylistic features in the décor of survived monuments has
made possible quite audacious proposals as for their origins.
В статье впервые рассмотрены проблемы истории и особенности сницарско-иконографического обустройства монастырских церквей Вознесения и Преображения Господнего. Визитация 1760 года описывает расположенный на
северо-востоке от г. Рогатына женский монастырский
комплекс и фиксирует его собственность. Сохранённая в
с. Надричнэ (раньше — Дрыщив) Бережанского р-на монастырская церковь Преображения Господнего с иконостасом и престолами является основным объектом исследования. Анализ художественно-стилистичеких особенностей сохранившихся памятников дает возможность смелых
предположений об их происхождении.