У статті висвітлюються маловідомі сторінки співпраці Ми-
коли Федюка та Михайла Осінчука з Національним музе-
єм у Львові. Творчість цих художників на довгі роки була
пов’язана із діяльністю греко-католицької церкви; вони
були причетними до розвитку українського мистецтва (зо-
крема — сакрального) першої половини ХХ ст., до якого
відносимо період, названий «Українське Відродження».
Проаналізовано творчість художників у контексті форму-
вання національної образотворчості міжвоєнного часу. До-
слідження ґрунтується на архівних матеріалах.
In the article some light has been thrown upon less-known pages
of Mykola Fediuk’s and Mykhaylo Osinchuk’s collaboration
with Lviv National museum. During long time these painters’
creations had been associated with Greek-Catholic tradition
of religious artistry; M.Fediuk and M.Osinchuk had taken
active part in the development of Ukrainian art (sacred one, in
particular) through the first half of XX c., the time widely
known as Ukrainian Renaissance. The study has at large been
based on archival data
В статье рассмотрены малоизвестные страницы сотрудни-
чества Мыколы Федюка и Мыхайла Осинчука с Нацио-
нальным музеем во Львове. Многие работы этих живопис-
цев были выполнены в русле художественных традиций
Греко-католической церкви; оба мастера активно участво-
вали в развитии церковного искусства І пол. ХХ ст., в пе-
риод известный ныне как «Украинское Возрождение».
Проведен анализ творчества художников и его значение
для формирования основ национального изобразительного
искусства междувоенного времени. Исследование базиру-
ется главным образом на архивных материалах