Стаття окреслює естетичні мотиви та критерії реставраційного впливу на твір мистецтва як історично мінливі; наділені смислами своєї сучасності. Також твір мистецтва аналізується як комплекс автентичностей, вся сумарність яких
підлягає незворотним часовим змінам. І предметом реставраційно-консерваційного
втручання є не лише безпосередньо матерія твору, але його історичні, естетичні та
художні якості. Яких змін зазнає структура твору за умови
втручання і невтручання у неї реставрації та чи можливо
чітко розмежувати переваги і недоліки цих дій — проблема, порушена багатьма теоретиками та практиками у сфері
відновлення та збереження мистецької спадщини.
In the article have been described some aesthetic motives and
criteria of influential restorative impact upon the work of art as
creative approaches changeable as for their histories and filled
with senses of innate up-to-date essence. A work of art has too
been analyzed as a entity of authenticities of which all had been
subjected to the temporal changes. In restoration not the matter
of an artwork is being restored only, but its historical, aesthetic
and artistic imponderabilia. What changes are being happened
in the structure of work of art during restorative processing or
with no invasion and is there any way to discern advantages and
lacks in every position — that’s a problem, touched by numerous
theorists and practitioners in the sphere of conservation and
preservation of art.
Предложенная статья описывает эстетические мотивы и
критерии реставрационного воздействия на произведение
искусства как исторически изменчивые, исполненные
смыслов собственной современности. Так же произведение
искусства анализируется как комплекс подлинностей, вся
сумма которых подлежит необратимым изменениям времени. И предметом реставрационного воздействия есть не
только, непосредственно, материя произведения, но и его
исторические, эстетические и художественные качества.
Какие изменения происходят в структуре произведения
при условии вторжения и не вторжения в нее реставрации
и возможно ли четко разделить преимущества и недостатки этих действий — проблема, которую затрагивают многие теоретики и практики в сфере сохранения и сбережения
художественного наследия.