Проаналізовано три основні образи св. Георгія: мученика,
патрона, рятівника. Обґрунтовано зміну іконографічних
типів (мученика, пішого воїна, вершника) під впливом релігійних, політичних та соціальних факторів. Розглянуто
смислове навантаження образу Св. Георгія на різних етапах
еволюції культу. Проведено аналіз вираження цих смислів
у пам’ятках мистецтва Візантії.
Three main images of St. George have been put under analytical
study: those of martyr, patron, protector. Changes in iconographic
types (typified by the sequence of martyr — warrior
— rider) have been substanitated under the influence of
religious, political and social factors. The meaning of
St. George’s image has been considered on the different stages
of its cult evolving. The sense of those expressions has been
defined by creations of Byzantine art.
Проанализированы три основныx образа св. Георгия — мученика, покровителя, защитника. Обоснованы изменения
иконографических типов (мученика, воина, всадника) под
влиянием религиозных, политических и социальных факторов. Рассмотрена смысловая нагрузка образа св. Георгия на
разных этапах эволюции культа. Проведен анализ выражения этих смыслов в памятниках искусства Византии.