Статья рассматривает стихотворения Черубины де Габриак («Аполлон» № 2 и № 10) и
произведения Максимилиана Волошина (статьи, стихотворения, переводы, преимущественно, 1909-
1910 годов) как единый макротекст. При этом «Гороскоп Черубины де Габриак», сопровождавший
первую публикацию Черубины, прочитывается именно как гороскоп, а не как остроумная пародия
М. Волошина на увлечение сотрудников «Аполлона» оккультизмом. Показано, что в создании образа
Черубины присутствовал не только литературный и религиозный, но и оккультный элемент,
известный, в частности, иудейской магии.
Стаття розглядає вірші Черубіни де Габріак («Аполлон» № 2 та № 10) та твори
Максиміліана Волошина (статті, вірші та переклади, переважно 1909-1910 років) як єдиний
макротекст. При цьому «Гороскоп Черубіни де Габріак», що супроводжував першу публікацію Черубіни,
інтерпретується автором саме як гороскоп, а не як дотепна пародія М. Волошина на захоплення
співробітників «Аполлона» окультизмом. Показано, що при створенні образу Черубіни був присутній не
тільки літературний та релігійний, а й окультний елемент, відомий, зокрема, юдейській магії.
The article treats Cherubina de Gabriack’s poems (Apollon № 2 and № 10) and Maximilian
Volochine’s works (articles, poems and translations, produced mainly in 1909-1910) as a unity. Cherubina de
Gabriack’s Horoscope that accompanied Cherubina’s first publication (and was surely cast by Volochine) is
taken by the author at face value, i.e. interpreted as a horoscope, not as a witty parody of the occult interest of
Apollon’s contributors. It is shown that in the creation of Cherubina’s image there were incorporated not only
literary and religious elements, but also an occult one, known, in particular, to Jewish magic.