Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Роль этнической культуры в формировании туристического имиджа региона: крымский опыт

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Андрющенко, И.А.
dc.date.accessioned 2016-01-27T12:03:27Z
dc.date.available 2016-01-27T12:03:27Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Роль этнической культуры в формировании туристического имиджа региона: крымский опыт / И.А. Андрющенко // Культура народов Причерноморья. — 2014. — № 276. — С. 102-105. — Бібліогр.: 9 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0808
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/93354
dc.description.abstract Статья посвящена этническому компоненту в формировании туристического имиджа региона. Проанализирован мировой и отечественный опыт включения этнического компонента в позиционирование региона как туристического. Рассмотрены «имиджевые» возможности этнокультуры в туризме, индустрии развлечений поликультурного региона на материале Крыма. uk_UA
dc.description.abstract Статтю присвячено етнічному компоненту у формуванні туристичного іміджу регіону. Проаналізовано світовий і вітчизняний досвід включення етнічного компоненту в позиціонування регіону як туристичного. Розглянуті «іміджеві» можливості етнокультури в туризмі, індустрії розваг полікультурного регіону на матеріалі Криму. uk_UA
dc.description.abstract The paper aims to analyze the representation of ethnic culture, regional culture in tourism, entertainment in multicultural region. As a starting point, the paper analyzes European and national experience of the cultural component inclusion to the tourist image of the region. The fear of "loss" of sacredness, the status of the spiritual foundations of society and the individual, authentic ethnic culture - is one of the most important factors which complicate of the active involvement of ethnic culture in tourism, entertainment industry. it can be noted that the most popular entertainment with an ethnic component are national / ethnic cuisine, ethnographic museums and centers, exhibition events (exhibitions, fairs, workshops), open-air museums, festivals, ethnic fashion, performing arts (music, dance, theater, etc..), leisure and entertainment center. Crimean experience "commercialization" of the elements of ethnic cultures is quite diverse and has a significant tradition. Ethnic cuisine is most popular in the Crimea, as well as throughout the world.Performing arts, music, dance traditions are well represented in the Crimea. The undisputed leader in the presentation of ethnic cultures of the region is the Crimean Ethnographic Museum, whose rich collection attracts the attention of visitors. The ethnographic centers are also presented in the Crimea. For example, Greek ethnographic museum Kara-Cheol, Museum of the Crimean Tatars in Crimea Old. The private museum often use the potential of ethnic cultures much more successful than government agencies. The organization of cultural life at the local level, the support of local traditions and customs is a powerful tool of creative development of not only the territory, but also communities. It is an effective way to improve the tourist image of the Crimea. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура народов Причерноморья
dc.subject Вопросы духовной культуры – КУЛЬТУРОЛОГИЯ uk_UA
dc.title Роль этнической культуры в формировании туристического имиджа региона: крымский опыт uk_UA
dc.title.alternative Роль етнічної культури у формуванні туристичного іміджу регіону: кримський досвід uk_UA
dc.title.alternative The role of ethnic culture in shaping the tourist image of the region: Crimean experience uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 008:911.53


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис