Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Кинематографическое наследие Марселя Паньоля в аспекте преподавания французского языка в высшей школе

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Горовенко, И.А.
dc.date.accessioned 2016-01-16T13:05:45Z
dc.date.available 2016-01-16T13:05:45Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Кинематографическое наследие Марселя Паньоля в аспекте преподавания французского языка в высшей школе / И.А. Горовенко // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 255. — С. 86-89. — Бібліогр.: 8 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0808
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92213
dc.description.abstract В статье анализируются методы и ценность показа художественных фильмов Марселя Паньоля, как средств педагогического и психологического воздействия, а также повышения лингвострановедческой компетенции студентов на занятиях по французскому языку в высшей школе. Предлагаются конкретные рекомендации по использованию фильмов Паньоля в рамках аудиторных занятий. Ключевые слова: паньоль, кинофильмы, французский язык, видеоматериал uk_UA
dc.description.abstract У статті аналізуються методи та цінність показу художніх фільмів Марселя Паньоля, як засобів педагогічного й психологічного впливу, а також підвищення лінгвокраїнознавчої компетенції студентів на заняттях з французької мови у вищій школі. пропонуються конкретні рекомендації щодо використання кінофільмів Паньоля в рамках аудиторних занять. Ключові слова: паньоль, кінофільм, французька мова, відеоматеріали uk_UA
dc.description.abstract This article presents the analysis of methods, importance and value of films projection as means of pedagogical and psychological influence at foreign languages lessons in high school institutions. Films do not only broaden the scope of interests of students, increase their motivation and favour better learning the material studied, but also are a strong instrument with moral influence. In spite of video materials being considered by researchers and professors practitioners as a convenient and effective teaching material, its real potential is not mastered enough. In particular, it relates to the cinematographic heritage of an eminent French writer, film director, playwright and scriptwriter Marcel Pagnol. This article contains concrete recommendations as regards using films by Pagnol at French lessons. A short biography and works of the writer are followed by an analysis of the films which can be well integrated in the educational process. In perspective there is a possibility to develop a special course of video projections based on the given material within the scope of French as discipline in high school institutions. Key words: pagnol, film, French, visual uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура народов Причерноморья
dc.subject Исследования молодых ученых uk_UA
dc.title Кинематографическое наследие Марселя Паньоля в аспекте преподавания французского языка в высшей школе uk_UA
dc.title.alternative Кінематографічний спадок Марселя Паньоля в аспекті викладання французької мови у вищій школі uk_UA
dc.title.alternative The cinematographic heritage of Marcel Pagnol in the aspect of teaching french in high school institutions uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status first published uk_UA
dc.identifier.udc 811.133.1


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис