В статье представлены результаты расчетов массовой эффективности космических тральщиков, предназначенных для очистки низких околоземных орбит от мелких частиц космического мусора. Расчеты выполнены при условии осуществления следующего маневра: выведение тральщика с помощью ракеты-носителя (РН) на промежуточную орбиту высотой 200 км, довыведение его на рабочую орбиту высотой 1200 км с помощью разгонного жидкостного ракетного двигателя малой тяги (ЖРДМТ) и перевод на орбиту высотой 500 км, во время которого происходит сбор мелкого мусора, с помощью тормозного ЖРДМТ. При этом были рассмотрены наиболее известные РН различной грузоподъемности, которые могут быть использованы для решения поставленной задачи.
У статті наведено результати розрахунків масової ефективності космічних тральщиків, що призначені для очищення низьких навколоземних орбіт від дрібних частинок космічного сміття. Розрахунки виконано за умов здійснення такого маневру: виведення тральщика з використанням ракети-носія (РН) на проміжну орбіту висотою 200 км, довиведення його на робочу орбіту висотою 1200 км за допомогою розгінного рідинного ракетного двигуна малої тяги (РРДМТ) і переведення на орбіту висотою 500 км, під час якого відбувається збір дрібного сміття, за допомогою гальмівного РРДМТ. При цьому були розглянуті найбільш відомі РН різної вантажопідйомності, які можуть бути використані для вирішення поставленої задачі.
The paper deals with the calculated results for the mass efficiency of space trawlers for cleaning low near-earth orbits from small particles of space debris. Calculations are carried out under condition of realization of the following maneuver: injection of a trawler by a launch vehicle (LV) into an intermediate orbit of a height of 200 km, its continued injection into the working orbit of a height of 1200 km using a liquid acceleration thruster (LAT) and its transfer into orbit of a height of 500 km where small debris is gathered by the braking LAT. The most known LVs with various load-carrying capacities are considered to resolve the proposed problems.