У статті наведений глибокий аналіз семантичного спектра термінів «містика» і «містицизм». Представлені існуючі позиції та підходи щодо інтерпретації містичного. Автор доходить висновку, що семантичні спектри термінів містики і містицизму принципово відмінні, і на певному етапі дослідження абстрагування від подібної семантичної розбіжності стає неможливим, оскільки відбувається викривлення семантичного спектра «містики», а ангажованість наведених позицій (просвітницької, сцієнтичної, ортодоксально-релігійної й апологетичної) та існуючих підходів до інтерпретації містики і містицизму спонукає до напрацювання нових методологій дослідження «містичного».
В статье представлен глубокий анализ семантического спектра терминов «мистика» и «мистицизм». Описаны существующие позиции и подходы к интерпретации мистицизма. Автор приходит к выводу, что семантические спектры терминов мистики и мистицизма принципиально отличны, и на определенном этапе исследования абстрагирование от подобного семантического расхождения становится невозможным, потому что происходит искривление семантического спектра «мистики», а ангажированность приведенных позиций (просветительской, сциентической, ортодоксально-религиозной и апологетической) и существующих подходов к интерпретации мистики и мистицизма побуждает к наработке новых методологий исследования «мистического».
In the paper, a very thoughtful analysis of semantic range for terms «mystic» and «mysticism» is given. Available opinions and approaches to interpretation of mysticism are shown. The author has come to the conclusion that semantic ranges for terms «mystic» and «mysticism» are essentially different and that at the certain stage of research it is impossible to put this semantic difference aside because mutilation of semantic range for term «mystic» takes place and bias of the given options (such as educational, scientific, apologetic and orthodox as religious) and existed approaches to the interpretation of mystic and mysticism induces to develop new technics in mystic studies.