В статье анализируются новаторские идеи и художественные традиции, которые повлияли на формирование
футуристического идеала красоты. Новаторство футуризма связано с пониманием искусства как сферы
абсолютной свободы для художника и с отказом от творчества на основе законов разума. В рамках такого
новаторства находятся эксперименты В. Хлебникова со словом, поэтическая «заумь» А. Крученых, лучизм
М. Ларионова и супрематизм К. Малевича. Футуризм отбросил традиции «классических предков», очищая
сознание от стереотипов, и обратился к своим национальным корням, к народному творчеству.
У статті аналізуються новаторські ідеї та художні традиції, які вплинули на формування футуристичного
ідеалу краси. Новаторство для футуристів пов’язано з розумінням мистецтва як сфери абсолютної свободи
для митця та з відмовою від творчості на засадах законів розуму. У межах такого новаторства знаходяться
експерименти зі словом В. Хлєбнікова, поетична «заумь» А. Кручених, лучизм М. Ларіонова і супрематизм К. Малевича. Футуризм, відкидаючи традиції «класичних предків» для очищення свідомості від
стереотипів, звернувся до національного коріння, до народної творчості.
The article analyzes the innovative ideas and artistic traditions that have influenced the formation of futurist
ideal of beauty. Innovation associated with futurism understanding of art as a sphere of freedom for the artist and
the abandonment of art based on the laws of reason. As a part of this innovation in literature are Klebnikov’s
experiments and Malevich’s Supermatism in painting. Futurism rejected tradition of “classical ancestors”
clearing the mind from stereotypes and appealed to the national traditions and folk art.