The paper is dedicated to the problem of modern classical Education based on knowledge. This Educational system
has, essentially, exhausted its potential owing to the limited biological ability of people to perceive new knowledge,
which leads to multiple social problems and conflicts. It is obvious that further development of the Educational system
should be based on the other fundamental principles that, first of all, make the resources of people’s thinking more
active. But there is no adequate formal theory of animate (intellectual) phenomena for the calculation of such
processes. The method of solving these problems by the application of Universe Model for a substantiated deduction
of the concept of Education and absolutization of the whole system of derivative abstracts is shown in the paper. The
Reform of the national Education system in four consistently developing stages is offered, the final of which is
directed at making people genius by the achievement of maximum thinking by means of an approach to absolute
properties of the Universe. The main principles of genius Education are deduced, which at professional pedagogical
concrete definition can already be assumed today as the basis of the new organization of educational processes and
didactic materials to them with the use of available electronic environments and means of training.
Стаття присвячена проблемі сучасної класичної освіти, що заснована на знаннях. Така система, по суті,
вичерпала свій потенціал через обмежену біологічну здатність людей сприймати нові знання, яка веде до
численних соціальних проблем і конфліктів. Очевидно, що будь-який подальший розвиток системи освіти
має ґрунтуватися на інших основоположних принципах, які активують ресурси мислення людей. Однак для
розрахунку таких процесів відсутня адекватна теорія живих (інтелектуальних ) явищ. У даній роботі
показано застосування Універсальної Моделі для виведення універсальної системи понять освіти і концепції
системи національної освіти на цій основі. Така реформа передбачається в чотири етапи, що послідовно
розвиваються і ведуть до геніалізації мислення за допомогою наближення до абсолютних властивостей
Всесвіту. Виводяться основні принципи геніальної освіти, які при професійній конкретизації вже сьогодні
можуть бути покладені в основу нової організації освітніх процесів і дидактичних матеріалів до них з
використанням наявних електронних середовищ і засобів навчання.
Статья посвящена проблеме современного классического образования, основанного на знаниях. Такая
система образования, по сути, исчерпала свой потенциал из-за ограниченной биологической способности
людей воспринимать новые знания, что ведет к многочисленным социальным проблемам и конфликтам.
Очевидно, что дальнейшее развитие системы образования должно быть основано на других основополагающих принципах, активизирующих ресурсы мышления людей. Однако для расчета таких процессов
отсутствует адекватная теория живых (интеллектуальных) явлений. В данной работе показано применение
Универсальной Модели для вывода универсальной системы понятий образования и концепции системы
национального образования на этой основе. Такая реформа предполагается в четыре развивающихся этапа,
последовательно ведущих к гениализации мышления посредством приближения к абсолютным свойствам
Вселенной. Выводятся основные принципы гениального образования, которые при профессиональной
конкретизации уже сегодня могут быть положены с основу новой организации образовательных процессов и
дидактических материалов к ним с использованием имеющихся электронных сред и средств обучения.