Побудовано та досліджено математичні моделі розподілу потоків обмежених ресурсів у енергетичних системах. Розроблено методи розв’язання задач розподілу потоків, що базуються на поєднанні екстремального підходу до розрахунку мереж та спільного розв’язку двох основних систем Кірхгофа. Запропоновано ефективний алгоритм ув’язки мережі для знаходження початкового наближення до розв’язку більш складної нелінійної транспортної задачі. Проаналізовано проблему оптимального перерозподілу навантаження постачальників продукту. Як приклад розглянуто задачу поставки споживачам суміші речовини у певних пропорціях або з певними кількісними обмеженнями. Завдяки загальній постановці задачі запропоновані моделі, методи та алгоритми можуть використовуватися для розрахунку різнотипних розподільчих мереж та трубопроводів.
Построены и исследованы математические модели распределения потоков ограниченных ресурсов в энергетических системах. Разработаны методы решения задач распределения потоков, базирующиеся на сочетании экстремального подхода к расчету сетей и совместного решения двух основных систем Кирхгофа. Предложен эффективный алгоритм увязки сети для нахождения начального приближения к решению более сложной нелинейной транспортной задачи. Проанализирована проблема оптимального перераспределения нагрузки поставщиков продукта. В качестве примера рассмотрена задача поставки потребителям смеси вещества в определенных пропорциях или с определенными количественными ограничениями. Благодаря общей постановке задачи предложенные модели, методы и алгоритмы могут использоваться для расчета разнотипных распределительных сетей и трубопроводов.
Mathematical models of flow distribution of scarce resources in energy systems are constructed and investigated. Methods for solving problems of flow distribution, based on a combination of extreme approach to the calculation of nets and joint solution of the two main systems of Kirchhoff are developed. An efficient network link algorithm to find an initial approximation to the solution of complex nonlinear transportation problem is proposed. The problem of optimal redistribution of load of product suppliers is analyzed. As an example the problem of delivery to consumers the mixture of substance in certain proportions or with certain quantitative restrictions is considered. Thanks to the general formulation of the problem the proposed models, methods and algorithms can be used to calculate the different types of distribution of the networks and pipelines.