У статті частково висвітлюються питання організаторської й методичної роботи І. П. Білоконського з підготовки до друку десятого тому енциклопедії «Народна
освіта в Росії». Спостережено, що у названій науковій роботі, окрім проблем освіти,
статистики, земства загалом, велика увага приділена теоретичному обґрунтуванню
проблем освіти та земства. Стверджується, що автор започаткував основи дослідження історії земства та народної освіти та як громадський діяч продовжив традиції
української інтелігенції у галузі культурно-просвітницької діяльності другої половини
ХІХ – початку ХХ ст.
В статье частично освещаются вопросы организационной и методической работы
И. П. Белоконского по подготовке к печати десятого тома энциклопедии «Народное
образование в России». Прослеживается, что в названной научной работе, кроме
проблем образования, статистики, земства в целом, большое внимание уделено
теоретическому обоснованию проблем образования и земства. Утверждается, что
автор заложил основы исследования истории земства и народного образования и как
общественный деятель продолжил традиции украинской интеллигенции в области
культурно-просветительской деятельности второй половины XIX – начала ХХ ст.
Organisational and methodological work of I. Belokonsky concerning the tenth volume of
«National education in Russia» encyclopedia publishing is partially discussed in the article.
The mentioned scientific work theoretically grounds the problems of education and district
council as well as represents the problems of education, statistics and district councils in
general. It is stated, that the author founded the researches on the district council and national
education history and continued the traditions of Ukrainian intelligentzia in the sphere of
culture and education, the second part of XIX – beginning of XX century.