У статті розкрито феномен естетичної антропології в контексті розвитку українського
поетичного кіно. Систематизовано наукові теорії, присвячені розв'язанню естетико-антропологічних питань сучасності, визначено підходи до оформлення естетико-антропологічної
проблематики мистецтва кіно; показано, що в структурі та змістові кінотвору естетична
антропологія наявна, як: 1) реалізація авторської ідеї; 2) інтерпретація культурного смислу, що виникає внаслідок сприйняття твору глядачем. У першому випадку феномен естетичної антропології поданий на рівні понять, у другому - на рівні кіномови, тобто на рівні
образів, що передають емоційне та психологічне напруження кадру.
In the article the phenomenon of aesthetic anthropology is exposed in the context of development of the
Ukrainian poetic cinema. Scientific theories which decide the aesthetic and anthropological questions of contemporarily
are systematized. Going is certain near registration of aesthetic and anthropological problems of art of the cinema.
It is rotined that in a structure and maintenance of work of the cinema aesthetic anthropology is in: 1) to the author
idea; 2) to interpretation of cultural sense a spectator. In first case aesthetic anthropology has a level of concepts; in
second case has a level of language and appearances of the cinemas which pass emotional and psychological
tension of shot.