Вивчена динаміка гостроти зору і інших зорових функцій у 214 школярів з найпоширенішою патологією
очей - аномаліями рефракції і косоокістю. Встановлено, що створення спеціальних умов, вживання
спеціальних методів і засобів навчання школярів з порушенням зору, постійний нагляд лікаря-офтальмолога
і проведення комплексного лікування сприяло підвищенню зорових функцій майже у половини пацієнтів,
стабілізації зорових функцій у всіх дітей протягом учбового року.
The dynamic of vision acuity and other visual functions was studied in 214 schoolboys with the most
widespread pathology of eyes - the anomalies of refraction and squint. It is set, that creation of the special terms,
application of the special methods and facilities of teaching of schoolboys with disturbance of vision, permanent
supervision of doctor-ophthalmologist and conducting of complex medical treatment was instrumental in the
increase of visual functions almost in the half of patients, stabilization of visual functions in all children during
a school year.