Стаття присвячена обґрунтуванню параметрів транспортнотехнологічних схем управління вантажопотоками вугільних шахт для своєчасної підготовки фронту очисних робіт.Виконано розрахунки для знаходження оптимального маршруту на основі методу ФлойдаУоршелла. Як критерій оптимізації пропонуються мінімальні витрати енергії локомотива, яка витрачається на доставку підготовчих матеріалів та обладнання. Застосування методу дозволяє удосконалювати транспортнотехнологічні схеми переміщення вантажів і заощаджувати енергію локомотива приблизно в 1,2 рази. Для порівняння результатів, отриманих на основі методу ФлойдаУоршелла, пропонуються відповідні розрахунки на базі методу Дейкстри для знаходження маршруту транспортування шахтних вантажопотоків.Зроблено висновки та запропоновано обґрунтування застосовуваних методів для доставки вантажів у підготовчі вибої.
Статья посвящена обоснованию параметров транспортнотехнологических схем управления грузопотоками угольных шахт для своевременной подготовки фронта очистных работ. Выполнены расчеты нахождения оптимального пути на основе метода ФлойдаУоршелла. В качестве критерия оптимизации предлагаются минимальные суммарные затраты энергии локомотива, которая используется на доставку подготовительных материалов и оборудования. Применение метода позволяет усовершенствовать транспортнотехнологические схемы перемещения грузов и экономить энергию локомотива примерно в 1,2 раза. Для сравнения результатов, полученных на основе метода ФлойдаУоршелла, предлагаются соответствующие расчеты на базе метода Дейкстры для нахождения маршрута транспортирования шахтных грузопотоков. Сделаны выводы и предложено обоснование применяемых методов для доставки грузов в подготовительные забои угольных шахт.
In the article, parameters of transport technological scheme for material flow control in the coal mines for timely preparation of an extraction front are validated. Calculations for identifying an optimal route were performed on the basis of the FloydUorshell’s method. Optimization criterion, i.e. minimum total energy consumed by locomotive to deliver auxiliary materials and equipment to the site, is proposed. The method allows to improve transport technological schemes of material flows and to reduce by 1.2 energy consumed by loc omotive. To compare results obtained on the basis of the FloydUorshell’s method, appropriate calculations based on the Dijkstra’s method are proposed for identifying routes for ransporting mine cargoes. Conclusions were made, and proofs were given to the methods used to deliver cargoes to the development headings in the coal mines.