Приводятся результаты применения геоэлектрических методов становления короткоимпульсного
электромагнитного поля (СКИП), вертикального электрорезонансного зондирования (ВЭРЗ) и
георадарного зондирования на разрушенном оползнем участке дороги. Показано, что основной причиной
размыва полотна дороги и формирования оползня является зона повышенной фильтрации грунтовых
вод. Обнаружение и картирование водных потоков и участков повышенной фильтрации может
оперативно осуществляться комплексом мобильных геофизических методов.
Наведено результати застосування геоелектричних методів становлення короткоімпульсного
електромагнітного поля (СКІП), вертикального електрорезонансного зондування (ВЕРЗ) та георадарного
зондування на зруйнованій зсувом ділянці дороги. Показано, що основною причиною розмиву полотна
дороги та формування зсуву є наявність зони підвищеної фільтрації грунтових вод. Виявлення та
картування водних потоків і ділянок підвищеної фільтрації може оперативно здійснюватися комплексом
мобільних геофізичних методів.
The results of practical application of geoelectric methods of forming short-pulsed electromagnetic field
(FSPEF) and vertical electric-resonance sounding (VERS), as well as georadar soundings on destroyed by
landslide area of road are given. It is shown, that the presence of the zone with raised filtering of ground waters
is the main reason of roadway erosion and landslide formation. The finding and mapping of water flow and area
of the raised soil moistening can be realized operatively by complex of mobile geophysical methods.