Досліджено основні фактори конкурентоспроможності закладів вищої освіти в оцінці замовників. Розглянуто петлю якості в системі менеджменту якості освітньо-наукової установи. Проаналізовано споживчі мотивації на ринку студентів та абітурієнтів Львівщини, а також з’ясовані можливості працевлаштування випускників.
Исследованы основные факторы конкурентоспособности заведений высшего образования в оценке заказчиков. Рассмотрена петля качества в системе менеджмента качества образовательно-научного учреждения. Проанализированы потребительские мотивации на рынке студентов и абитуриентов Львовщины, а также выяснены возможности трудоустройства выпускников.
The basic factors of competitiveness of establishments of high education have been investigated in the estimation of customers. The loop of quality in the system of management of quality of educational-scientific establishment has been considered. Consumer motivations have been analysed in the market of students and university entrants of Lviv, and also employment of graduating students opportunities have been elucidated.