Лексические единицы, образованные путем метафоризации, исследуются с
точки зрения когнитивной лингвистики как языковые репрезентации продуктов
концептуализации и категоризации социокультурной действительности сознанием человека. Объект исследования проанализирован в границах антропоцентричной парадигмы с применением компонентного, семантического и концептуального анализа.
Важливим чинником актуальності дослідження є виявлення особливостей
лінгвокреативної діяльності людини, відображення її сучасного світобачення,
що проявляється у вербалізації та категоризації набутого нею досвіду і знань
про навколишню дійсність. Вивчення когнітивних механізмів номінації, а саме
процесів метафоризації з точки зору когнітивної лінгвістики, є актуальним аспектом вивчення мовного матеріалу. Застосований в роботі когнітивний підхід
до вивчення процесів метафоризації дозволив прослідкувати процес формування нового значення слова, встановити ті фрагменти знань і досвіду людини,
які отримали своє позначення в актах номінації за допомогою семантичної деривації.
The semantic derivation is the main object of the article. The research of metaphor from the point of view of cognitive linguistics is actual in modern scientific linguistic
schools. The research focuses on cognitive mechanisms of new words coinage,
on their correlation with cognitive structures, on verbalization of relevant cognitive
structures. The emphasis is laid upon the metaphor as a cognitive mechanism of
nomination. The method of the conceptual analysis and componential analysis are
the major methods of the research.