Розглядаються методологічні етапи здійснення універсального комплексного контрольно-розрахункового методу й особливості його практичної реалізації в середовищі автоматизованих розрахунково-інформаційних систем для забезпечення оперативної поглибленої оцінки поточного технічного стану типових складних об’єктів авіатехніки. При цьому надаються концептуальна, аналітична та функціональна моделі застосування цього методу на прикладі реалізації комплексного підходу до проведення оперативного поглибленого діагностування типового газотурбінного двигуна із застосуванням середовища автоматизованої системи підтримки прийняття рішень «ЕКСПЕРТ-об’єкт АТ». Подаються посилання на отримані технічні рішення, які підтверджують наукову новизну та практичну значимість розробленого методу діагностування складних динамічних технічних об’єктів в умовах їх регулярного використання за призначенням.
Рассмотрены методологические этапы применения универсального комплексного контрольно-рассчетного метода и особенности его практической реализации в среде автоматизированных рассчетно-информационных систем для обеспечения оперативной углубленной оценки текущего технического состояния типовых сложных объектов авиатехники. При этом предложены концептуальная, аналитическая и функциональная модели применения данного метода на примере реализации комплексного подхода при проведении оперативного углубленного диагностирования типового газотурбинного двигателя с использованием среды автоматизированной системы поддержки принятия решений "ЭКСПЕРТ-объект АТ". Приведены ссылки на полученные автором технические решения, которые подтверждают научную новизну и практическую значимость разработанного метода диагностирования сложных динамичных технических объектов в условиях их регулярного применения по назначению. Определены условия практического применения этого метода.
Methodological stages of application of the universal complex control and calculated method and the peculiarities of its practical implementation in the environment of automated calculation information systems are considered to ensure operational depth assessment of the current technical condition of aircraft. The conceptual, analytical and functional models of this method using are proposed on the example of the implementation of the complex approach in the surgical in-depth diagnosis of the typical gas turbine engine with the use of the environment of the automated system of decision support "EXPERT object ". References to the technical solutions obtained by the author, which confirm the scientific novelty and practical significance of the developed method of complex dynamic technical objects diagnosis in terms of their regular use for the intended purpose, are made. Conditions for the practical application of this method are determined.