У статті аналізуються й узагальнюються дані, що характеризують стан і тенденції розвитку наукового і науково-технічного потенціалу вищої освіти у світовій, європейській та національній практиці, зокрема країн Організації чорноморського економічного співробітництва. На основі порівняння обґрунтовуються рекомендації щодо поліпшення умов формування науково-інноваційного ресурсу вищої школи країн ОЧЕС, у тому числі України, у контексті інтеграції в європейські науковий і освітній простори.
В статье анализируются и обобщаются данные, характеризующие состояние и тенденции развития научного и научно-технического потенциала высшего образования в мировой, европейской и национальной практике, в частности стран Организации черноморского экономического сотрудничества. На основе сопоставления обосновываются рекомендации относительно улучшения условий формирования научно-инновационного ресурса высшей школы стран ОЧЭС, в том числе Украины, в контексте интеграции в европейские научное и образовательное пространства.
The paper contains analysis of data about performance and developments in the research and technological capabilities of the higher school, in the world, European and national context, including the countries of the Organization of Black Sea Economic Cooperation. The comparison lays the basis for meaningful recommendations on improving the conditions for building up the research and innovation base for the higher school in OBSEC countries, including Ukraine, in light of integration in the European research and education areas.