Предложена модель сопротивления металлов пластической деформации в широком температурно- скоростном диапазоне, в котором основным механизмом деформации является дислокационное скольжение в зернах. За счет конкретизации параметров термоактивируемых микромеханизмов преодоления дислокациями барьеров и перестройки дислокационной структуры в процессах динамических полигонизации и рекристаллизации модель позволяет учитывать влияние на сопротивление деформации истории нагружения, связанной с зависимостью скорости деформации έi от времени.
Запропоновано модель опору металів пластичній деформації в широкому температурно-швидкісному діапазоні, в якому основними механізмами деформації є дислокаційне ковзання в зернах. За рахунок конкретизації параметрів термоактивованих мікромеханізмів подолання дислокаціями бар’єрів та перебудови дислокаційної структури в процесах динамічних поліго- нізації і рекристалізації модель дозволяє враховувати вплив на опір деформації історії навантаження, зумовленої залежністю швидкості деформації έi від часу.
We propose a model of the resistance of metals to plastic strain in a wide temperature-velocity range where the principle mechanism of deformation is dislocation sliding in grains. We concretely define parameters of thermoactivated micromechanisms of the surmounting of barriers by dislocations and rearrangement of the dislocation structure during dynamic polygonization and recrystallization. Due to this, the model allows an account of the effect of loading history connected with the time dependence of έi on the resistance to strain.