В статті Г.Христокіна «Вчення про богопізнання в інтелектуальному інтуїтивізмі Г. Флоровського» досліджується теорія богопізнання представника неопатристичного об’єктивного ідеалізму Г. Флоровського. Аналізується його вчення про об’єкт, суб’єкт та процес богопізнання. З’ясовуються, що православний богослов використовує методологію інтелектуального інтуїтивізму. Для Флоровського об’єктом богопізнання виступає Бог, що діє в історії, Бог одкровення, а суб’єктом - людський розум, що інтуїтивно сприймає факти з‘яви Бога. Встановлюється, що на погляди православного богослова вплинули неокантіанська методологія “наук про дух” та феноменологія раннього Е. Гуссерля.
Ключові слова: неопатристика, вчення про богопізнання, теогносія, неопатристичний інтелектуальний інтуїтивізм.
В статье Г. Христокина «Учение о богопознании в интеллектуальном интуитивизме Г. Флоровского» исследуется теория богопознания представителя неопатристического объективного идеализма Г. Флоровского. Анализируется его учение об объекте, субъекте и процессе богопознания. Устанавливается, что православный богослов использует методологию интеллектуального интуитивизма. Для Флоровского объектом богопознания выступает Бог, который действует в истории, Бог откровения, а субъектом есть человеческий разум, интуитивно воспринимающий факты явления Бога. На взгляды православного богослова повлияли неокантианская методология «наук о духе» и феноменология раннего Гуссерля. Ключевіе слова: неопатристика, учение о богопознании, теогносия, неопатристический интеллектуальный интуитивизм.
Khrystokin Gennadiy, Candidate of Philosophical Sciences, senior teacher of the Philosophical Department, NSTSUU. «Doctrine of the Knowledge of God in the Intellectual Intuitionalism by G. Florovskyi»: The theory of knowledge of God by a representative of neo-patristic objective idealism G. Florovskyi is studied in the article. His doctrine of an object, subject and process of knowledge of God is analyzed. It is found that an the orthodox theologian develops a neo-patristic intellectual intuitionalism and according to its principles an object is God operating in history, God of revelation, and a subject is a human mind which perceives the facts of epiphany by intuition. It is proved that the ideas of the orthodox theologian were influenced by Neo-Kantian methodology of “spirit science” and phenomenology by A. Gusserl. Keywords:
Neo-Patristics, doctrine of the knowledge of God, knowledge of God, neo-patristic intellectual intuitionalism.